به یادش باشید

نحن ننادی یا زینب کبرا

به یادش باشید

نحن ننادی یا زینب کبرا

به یادش باشید

. این وبلاگ در سال 1393 شروع به کار کرده است.اگر خواستین با وبلاگ من تبادل لینک کنید اول وبلاگ منو لینک کرده و بعد بهم خبر بدید و بگید که با چه اسمی لینکتون بکنم.

هر وقت به این وبلاگ سر زدید یه نظری هم بدین تا من با روحیه بیشتری مطلب بزارم
اگر دوست دارید در نظد سنجی شرکت کنید

موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۳ ، ۱۵:۴۲
محمدرضا فرخ
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۳ ، ۱۵:۳۳
محمدرضا فرخ
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۳ ، ۱۵:۴۷
محمدرضا فرخ
حضرت‌ امام مهدی موعود(عج) در تداوم‌ رسالت‌ پیامبران الهی‌ و در پایان‌ یک‌ مرحله‌ از تاریخ، یعنی‌ زمانی‌ که‌ انتظار بشر برای‌ آمدن‌ ایشان در سطح‌ جهان‌ محقق‌ شود، ظهور خواهند کرد و عدالت‌ را در سراسر گیتی‌ محقق‌ خواهند نمود.   بخش دوم و پایانی 5. اهداف‌ نظام‌ سیاسی‌ اسلامی‌ چیستی‌ اهداف‌ و کارویژه‌های‌ نظام‌ سیاسی‌ مورد توجه‌ دانشمندان‌ گرایش‌های‌ گوناگون‌ علوم‌ سیاسی‌ و نیز دانشمندان‌ علوم‌ هنجاری‌ و فرهنگی‌ بوده‌ است. با وجود این، می‌توانیم‌ بگوییم‌ تأثیرگذاری‌ برخی‌ حوزه‌ها در تعیین‌ اهداف‌ و کارویژه‌ها بیشتر بوده‌ است. مؤ‌ثرترین‌ حوزه‌ از دیرباز تا کنون‌، فلسفه‌ سیاسی‌ بوده‌ است؛ زیرا فلسفه‌ سیاسی‌ رسالت‌ تعیین‌ خیر و شر‌ در عرصه‌ نظام‌ سیاسی‌ را برای‌ خود قائل‌ است. در جهان‌ اسلام‌، علاوه‌ بر فیلسوفان، متکلمان‌ و فقها نیز در این‌ عرصه‌ تعیین‌کننده‌ بوده‌اند و بلکه‌ فقها نقش‌ بیش‌تری‌ داشته‌اند. در جهان‌ معاصر، جامعه‌شناسان‌ سیاسی‌ نیز به‌ صورت‌ فعالی‌ وارد این‌ عرصه‌ شده‌اند. به‌ نظر می‌رسد دو گرایش‌ عمده‌ درمیان‌ کسانی‌ که‌ دست‌ به‌ تعیین‌ هدف‌ برای‌ نظام‌های‌ سیاسی‌ زده‌اند وجود دارد: گرایشی‌ که‌ دغدغه‌های‌ ارزشی‌ و هنجاری‌ دارد و گرایش‌ دیگری‌ که‌ عمدتاً‌ حالت‌ توصیفی‌ و غیرهنجاری‌ دارد. نوع‌ فیلسوفان‌ سیاسی، فقها و متکلمان‌ در گروه‌ اول‌ و اغلب‌ جامعه‌شناسان‌ در گروه‌ دوم‌ قرار می‌گیرند. روشن‌ است‌ که‌ بحث‌ ما از سنخ‌ اول‌ است. در عین‌ حال‌، اشاره‌ای‌ به‌ نظرات‌ گرایش‌ دوم‌ می‌تواند از جهاتی‌ به‌ ایضاح‌ مباحث‌ دسته‌ اول‌ کمک‌ کند. از دیدگاه‌ جامعه‌شناسان‌ کارکردگرا، به‌ ویژه‌ پارسونز، عوامل‌ همبستگی‌ و استمرار نظام‌ اجتماعی‌ چهار چیز است: ارزش‌ها، هنجارها، نهادها و نقش‌ها. ارزش‌ها غایات‌ زندگی‌ را تعیین‌ و رفتار و عمل‌ افراد جامعه‌ را به‌ آن‌ سمت‌ و سو هدایت‌ می‌کنند. چنان‌ که‌ خواهیم‌ گفت،‌ این‌ بحث‌ در میان‌ فلاسفه‌ و فقها مورد تأکید است. جامعه‌شناسان‌ کارکردگرا به‌ محتوای‌ این‌ ارزش‌ها کاری‌ ندارند، بلکه‌ برای‌ آنها کارکرد ارزش‌ها، یعنی‌ ایجاد همبستگی، مهم‌ است.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۳ ، ۱۵:۵۲
محمدرضا فرخ
تائو همواره خود را مبهم نشان می دهد، ولی ثابت و اصیل است، مستور و مخفی از انظار است اما بر تمام موجودات احاطه دارد. در کتاب تائو ته چنگ، ترجمه آمریکائی آن آمده است: « چون با دیده بر تائو نظر می کنند آن را نمی توانند ببینند، از اینرو آن را معدوم یا نامعلوم گفته اند. حواس در تائو موشکافی می کنند، لکن عاقبت، همه حیران و ناکام بر می گردند. »  پس از تبیین اساس و مبانی پژوهش، اکنون نوبت به بررسی انیمیشن هایی می رسد که به ظرافت در صدد تبلیغ سبک زندگی و نوع جهان بینی خود هستند. حال برای آشنائی هرچه بیشتر، روند حضور ادیان و مرام های چینی را در انیمیشن هایی که تلاش دارند آنها را معرفی و تبلیغ نمایند، بررسی کرده و ذیل هر انیمیشن به بحث می پردازیم.  پاندای کونگ‌فوکار 1 (1) یکی از انیمیشن هایی است که گفته می شود گذشته از تبلیغ بی واسطه ادیان چینی، به ترویج دین نوین یا نظم نوین جهانی(2) نیز اشاره دارد. (3) در این کار سینمایی، نماد های حیوانی بسیاری به کار رفته که بواسطه زاویه نگاه این مقاله که تحلیل روایت است از تحلیل نشانه شناسی در شخصیت نگاری چشم می پوشیم و با بازگو کردن روایت آن به تحلیل خواهیم پرداخت. پاندای کونگ فوکار 1، فیلم کمدی پویانمائی آمریکایی مربوط به سال ۲۰۰۸ می‌باشد. کارگردانان آن "جان استیونسن و مارک اوزبرن" و تهیه‌کننده‌اش "ملیسا کاب" می‌باشند. این فیلم در استودیوی دریم‌ورکس انیمیشن، تولید و به دست پارامونت پیکچرز، پخش‌شده‌است.(4) گویندگان این فیلم کارتونی ستارگانی چون جک بلک، جکی چان، داستین هافمن، آنجلینا جولی، لوسی لیو، ست راجن، دیوید کراس و یان مک‌شین می‌باشند. این انیمیشن با بودجه ای بالغ بر 130 میلیون دلار در هالیوود تهیه شده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۳ ، ۱۵:۴۷
محمدرضا فرخ
حضرت‌ مهدی موعود(عج) در تداوم‌ رسالت‌ پیامبران الهی‌ و در پایان‌ یک‌ مرحله‌ از تاریخ، یعنی‌ زمانی‌ که‌ انتظار بشر برای‌ آمدن‌ ایشان در سطح‌ جهان‌ محقق‌ شود، ظهور خواهند کرد و عدالت‌ را در سراسر گیتی‌ محقق‌ خواهند نمود.     بخش اول اشاره ((به زیستن)) که از آرزوها و دغدغه‌های همیشگی بشر بوده است، اقتضاء است و الزامات بسیاری دارد. پذیرش زندگی اجتماعی، نظم و قانون از شرایط لازم چنین دغدغه‌ای است، اما تأمین کننده دغدغه مذکور نیست. عادلانه بودن زندگی اجتماعی، نظم و قوانین، سیاست‌ها، عملکردها و نهادها و تعیین معیارها و سازکارهای رسیدن به عدالت از دیگر شرایط مؤثر در تأمین خرسندی و رضایت انسان از زندگی خویش است. در مقاله حاضر بر این مطلب استدلال شده است که تأمین خرسندی حقیقی انسان در گرو حرکت بر ((صراط مستقیم)) یعنی راه انبیا، اوصیا و اولیای الهی و اجتناب از جریان‌های ((مغضوبین)) و ((ضالین)) است. خداوند متعال از روی لطف، تمامی ابزارهای لازم برای انتقال از وضعیت ((زیستن)) به ((به زیستن)) و ((سعادت)) حقیقی را در اختیار بشر قرار داده است، اما بسیاری از انسان‌ها شکر نعمت به جا نیاورده، دچار غضب الهی شده‌اند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۳ ، ۰۶:۴۱
محمدرضا فرخ