به یادش باشید

نحن ننادی یا زینب کبرا

به یادش باشید

نحن ننادی یا زینب کبرا

به یادش باشید

. این وبلاگ در سال 1393 شروع به کار کرده است.اگر خواستین با وبلاگ من تبادل لینک کنید اول وبلاگ منو لینک کرده و بعد بهم خبر بدید و بگید که با چه اسمی لینکتون بکنم.

هر وقت به این وبلاگ سر زدید یه نظری هم بدین تا من با روحیه بیشتری مطلب بزارم
اگر دوست دارید در نظد سنجی شرکت کنید

موفق باشید

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۱۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

استاد مرکز تخصصی مهدویت گفت: نشانه های آخرالزمان در روایات به این معنا نیست که باید اتفاق بیفتد تا امام عصر(ع) ظهور کند، بلکه هشداری برای مراقبت بیشتر است. حجت الاسلام جواد جعفری با اشاره به روایاتی که تعریفی از آخرالزمان دارند، گفت: عبارت "آخرالزمان" در روایات به این معناست که زمان دیگری بعد از آن نخواهد بود. به همین خاطر است که به پیامبر اسلام نیز پیامبر آخرالزمان اطلاق می شود. به این معنی که پیامبر(ص) در آخرین زمان ممکن مبعوث شده و بعد از ایشان پیامبر دیگری نخواهد آمد. وی با بیان اینکه با توجه به این معانی 1400 سال است که دوران آخرالزمان شروع شده است، خاطرنشان کرد: از زمانی که پیامبر(ص) به نبوت رسیدند، آخرالزمان آغاز شده است. چون بعد از آن پیامبری نبوده که مبعوث شود. بنا به این تفسیر در برخی از روایات مردم آخرالزمان بهترین مردم هستند و . . . حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه خطاب های خداوند به پیامبران در مورد آخرالزمان ناظر به کلیت جهان اسلام است، اظهارداشت: بعد از بعثت پیامبر اسلام براساس این اطلاق ها قطعا در دوران آخرالزمان به سر می بریم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۳۲
محمدرضا فرخ
استاد مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه تمامی اتفاقات قبل از ظهور در روایات بیان شده است، گفت: باید توجه داشت که دوران آخرالزمان محدوده زمانی مشخصی ندارد و نمی توان محدوده خاصی برای آن قائل شد. حجت الاسلام جواد جعفری در ادامه بحث نشانه های ظهور و آخرالزمان دست ساز بشری، گفت: یک دسته از نشانه ها، وقایع و اتفاقاتی هستند که رخ می دهند. به طور مثال اقتصاد بیمار می شود و به ربا می افتد، گران فروشی می شود و غیره. وی با بیان اینکه تمامی این اتفاقات در روایات به طور مفصل بیان شده است، خاطرنشان کرد: اینکه چه کسی قبل از ظهور قیام می کند؟، چه جنگی رخ می دهد؟ و از چه مسیری لشکرکشی ها صورت می گیرد؟ در روایات آمده اما باید توجه داشت که دوران آخرالزمان محدوده زمانی مشخصی ندارد و نمی توان محدوده خاصی برای آن قائل شد. حجت الاسلام جعفری اظهارداشت: بنابراین درحال حاضر اگر مشابه حرکت ها و قیام هایی که در روایات گفته شده رخ داد. به این معنا نیست که نزدیک زمان آخر رسیده ایم. به طور مثال اگر در روایات است که در آخرالزمان به عراق حمله می شود، نمی توان گفت که اگر کسی در این محدوده جغرافیایی قیام کرد، آخرالزمان شده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۲۵
محمدرضا فرخ
جمعه با نام نامی حضرت صاحب الزمان پیوند خورده است و ما را با هر میزان از علم و عمل و شناخت و آگاهی و دلدادگی به یاد بهشتی حضرتش می رهاند. ساعات پایانی هفته؛ هفته ای که با خواب و بیداری، کار و خستگی، نام و نشان، کند و تند، با خوشی ها  ناخوشی هایش که حالا دیگر در میانه روزمرگی های زندگیمان، عادی جلوه می کند، رو به پایان می رود و ما را در هیاهوی این زمان و زمانه پرغوغای فضاهای مجازی که گویی تنها حقیقت و واقعیت زندگی بسیاری از مردمان زمین شده است، تنها می گذارد. برای ما شیعیان اما روزهای آخر هفته و رسیدن به آستانة جمعه، معنای دیگری دارد. جمعه با نام نامی حضرت صاحب الزمان پیوند خورده است و ما را با هر میزان از علم و عمل و شناخت و آگاهی و دلدادگی به یاد بهشتی حضرتش می رهاند. و بعید نیست اگر جنس این انتظار و دلگویه هایش، همان اندازه که حدیث یار، حدیث نفس هم باشد و همانقدر که شادی، غم هم. همانقدر که رجاء، خوف هم و به همان اندازه که شور، شیدایی و بغض هم.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۱۹
محمدرضا فرخ
جالب است ؛ سال 1393 با جمعه آغاز می شود و با جمعه پایان می پذیرد ... کاش سال 93 سال ظهور آقا امام زمان (عج) باشد...                                                                            اَللّهمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۰۱
محمدرضا فرخ
« ایــــنــ پُســـتــ ، ثـــــابتــــ اســـــتــ»   لطفاً از امام نقی (علیه السلام) دفاع نکنید !! به اطلاع میرساند طی توهین بی سابقه به ساحت مقدس حضرت امام علی النقی (علیه السلام) که توسط خواننده ی مبتذل خوان شاهین نجفی صورت گرفته است زمانی که اسم مقدس این امام معصوم را با نامهای نقی و امام نقی در جست و جوگر گوگل سرچ میکنیم عکسها و مطالب زننده ای ظاهر میشود ... از دوستان عزیز خواهشمندیم پوسترهای زیبا از امام هادی (علیه السلام) را با برچسب های نقی ,  naghi , امام نقی , imam naghi , امام نقی(ع), emam naghi , ... در وب خود قرار دهند تا این عکس ها جایگزین عکس های زننده ی موجود شود و از ادامه ی این حرکت زشت جلوگیری شود.شایان ذکر است شما می توانید با رفتن به پایین همین وب از تعدادی پوستر امام نقی علیه السلام برای استفاده در وبتان بهرمند شوید... دوستان عزیز خواهشمندیم به پست های پایین وب رفته و به منظور گسترش این عکس ها در فضای مجازی بر روی هر عکس یک کــلــیــک ناقابل بکنید ... لطفا این مطلب را گسترش دهید...!
۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۵۹
محمدرضا فرخ

هبه الله اجازه نیافت که علم خودش را آشکار کند، حضرت قائم نیز اجازه نیافت که علم خود را آشکار کند تا روز وقت معین. . .

 "مکیال المکارم فى فوائد الدعاء للقائم" یکى از کتاب هاى ارزشمند شیعه، نوشته آیت‏ اللّه‏ سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى(1348 ـ 1301ق) است که به قصد اداء حق حضرت بقیة‏اللّه(عج) که حقش بر گردن ما افزون‏تر از همه مردم است، احسانش بیشتر و بهتر از همه شامل حال خلق مى‏شود و نعمت ها و منت ها بر ما دارد، به رشته تحریر درآمده است.

اصل کتاب به زبان عربى است و مؤلف در مقدمه مى‏نویسد:

"چون ما نمی ‏توانیم حقوق آن حضرت(ع) را ادا نماییم و شکر وجود و فیوضاتش را آن طور که شایسته است، بجا آوریم بر ما واجب است آن مقدار از اداى حقوق آن حضرت را که از دستمان ساخته است، انجام دهیم. . . بهترین امور در زمان غیبت آن حضرت(عج)، انتظار فرج آن بزرگوار و دعا براى تعجیل فرج او و اهتمام به آنچه مایه خشنودى آن جناب و مقرب شدن در آستان اوست، می ‏باشد 

         
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۳ ، ۰۸:۴۲
محمدرضا فرخ

فروید معتقد است شهوت جنسی، مادر غریزه‌ها و بلکه تنها غریزه ماست. اقتضای اولیِ غریزۀ جنسی این است که هروقت و هرجا و طبق هر شرایطی تحریک شد، آن را ارضا کنیم، اما از همان دوران کودکی پدر و مادر و اجتماع مرتب به انسان می‌گویند که نه‌تنها این آزادی مطلق وجود ندارد، بلکه

 

 
  •  

چکیده

درباره «منشأ دین» و «انگیزه پیدایش مذاهب»، و بررسی عامل پیدایش مفاهیم دینی و در رأس آنها مفهوم خدا، روان‌شناسان، جامعه‌شناسان، فلاسفه و ... آرا و فرضیه‌های بسیاری ارائه کرده‌اند. ما در این مقاله به بررسی دیدگاه زیگموند فروید، از روان‌شناسان مطرح درباره منشأ دین می‌پردازیم و عامل ترس و عامل روانی را بررسی و از منظر جامعه‌شناسی، فلسفی، قرآن و روایات به آن پاسخ داده، بیان نمودیم که بحث از تابو و توتم؛ و عقدة اودیپ نمی‌تواند مبنایی عقلانی و منطقی برای اعتقاد به خدا باشد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۳ ، ۰۸:۳۷
محمدرضا فرخ

امام صادق(ع) فرمودند: به زودی شهر کوفه از مومنان خالی می‌شود و علم و دانش از آنجا رخت برمی‌بندد و چون ماری که در گوشه‌ای چنبره زده است محدود می‌گردد و از شهری که آن را قم می‌نامند ظهور می‌کند.

 

 

 حکومت ها در آخرالزمان در حال تزلزلند و گاهی حکومتی در آغاز روز بر سر کار می آید، ولی هنگام غروب از کار برکنار می شود. امام صادق(ع) در این باره می فرماید: چگونه خواهید بود، هنگامی که بدون امام هدایتگر و بدون نشانه راهنما بمانید و از یکدیگر بیزاری جویید؟ و این زمانی باشد که آزمایش شوید و افراد خوب و بد شما از هم جدا گردند و غربال و زیر و رو شوید. آن وقت که شمشیرها در رفت و آمد باشد و جنگ شعله ور. حکومتی در آغاز روز، روی کار می آید و با کشتار در آخر روز برکنار و سرنگون می شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۵۵
محمدرضا فرخ

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در سخنانی که چندی پیش در دانشگاه شریف ایراد کرده بود، تصریح کرد: حضرت آیت‌الله العظمی بهجت(ره) گفتند: مراقب اوضاع یمن باشید؛ جرقه‌ای در یمن زده می‌شود که با ظهور ارتباط دارد و ما باید خودمان را برای ظهور آماده کنیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، خطیب موقت جمعه تهران روز 25 آبان‌ماه سال 1388 در جلسه تفسیر زیارت جامعه کبیره در دانشگاه صنعتی شهید شریف‌واقفی، به کشتار شیعیان یمن به دست رژیم وابسته و دست‌نشانده این کشور اشاره و بشارت‌گونه‌ای را از زبان مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت(ره) مطرح کرد که بازخوانی آن خالی از لطف نیست.

او در این سخنان که فایل صوتی آن در فضای مجازی موجود است، تصریح کرد: شخصی در ایوان حرم امام رضا(ع) به محضر آیت‌الله العظمی بهجت(ره) رسید و پرسید "از ظهور چه خبر؟"؛ حضرت آیت‌الله العظمی بهجت(ره) جواب دادند: مراقب اوضاع یمن باشید؛ جرقه‌ای در یمن زده می‌شود که با ظهور ارتباط دارد و ما باید خودمان را برای ظهور آماده کنیم.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه "معلوم است که این وقایع یمن درباره ظهور است"، خطاب به جوانان  افزود: ما اگر خودمان را بسازیم آقا ظهور می‌کنند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۳۲
محمدرضا فرخ

مهمترین مسئله دوقلوهای افسانه ای، رشد پسربچه ای چینی، به همراه دختری غربی در فضای فرانسه، مهد انقلاب صنعتی و مهد انقلاب کبیر است. گویا تهیه کننده فرانسوی می خواسته گذر چین از ورود به دنیای ماشینیسم را در این مجموعه به نام خود رقم بزند.

 

 

 پس از تبیین اساس و مبانی پژوهش، اکنون نوبت به بررسی انیمیشن هایی می رسد که به ظرافت در صدد تبلیغ سبک زندگی و نوع جهان بینی خود هستند.

 

حال برای آشنائی هرچه بیشتر، روند حضور ادیان و مرام های چینی را در انیمیشن هایی که تلاش دارند آنها را معرفی و تبلیغ نمایند، بررسی کرده و ذیل هر انیمیشن به بحث می پردازیم.

 

 دوقلوهای افسانه ای(1) :
 
شاید بتوان گفت در این مجموعه سازندگان به تفاهم رسیده اند تا ادیان چینی و تکنولوژی و انقلاب صنعتی فرانسه تا حدودی وام دار هم باشند. آنچه شمای کلی دوقلو های افسانه ای روایتگر آن شده این است که دو کودک که یکی شرقی است و دیگری غربی با استفاده از تکنولوژی فرانسوی و تربیت در این فضا و استفاده از قدرتی که یکی از الهه گان چینی به آنها داده، در صدد براندازی نظام ظالمانه حاکمه اند. نگاهی کاملا غربی به حرکتی اسطوره ای در آیین تائو.

 

دوقلو های افسانه‌ای یک مجموعه تلویزیونی پویانمایی محصول فرانسه در سال ۱۹۹۱ است. این مجموعه در ۵۲ قسمت توسط ژان شالووین، نویسنده فرانسوی و با تهیه‌کنندگی شبکه تی‌اف۱ فرانسه ساخته شده‌است .(2)

مهمترین مسئله دوقلوهای افسانه ای، رشد پسربچه ای چینی، به همراه دختری غربی در فضای فرانسه، مهد انقلاب صنعتی و مهد انقلاب کبیر است. گویا تهیه کننده فرانسوی می خواسته گذر چین از ورود به دنیای ماشینیسم را در این مجموعه به نام خود رقم بزند.

 

 

 پس از تبیین اساس و مبانی پژوهش، اکنون نوبت به بررسی انیمیشن هایی می رسد که به ظرافت در صدد تبلیغ سبک زندگی و نوع جهان بینی خود هستند.

 

حال برای آشنائی هرچه بیشتر، روند حضور ادیان و مرام های چینی را در انیمیشن هایی که تلاش دارند آنها را معرفی و تبلیغ نمایند، بررسی کرده و ذیل هر انیمیشن به بحث می پردازیم.

 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۲۶
محمدرضا فرخ